fbpx

052-4487389

אז מה זה בכלל ביטוח חיים?

ביטוח חיים הוא חוזה מול חברת הביטוח שאומר שאם המבוטח הלך לעולמו מכל סיבה (למעט התאבדות בשנה הראשונה של הפוליסה), חלילה, מי שבחר והגדיר להיות המוטבים או במקרה אחר הבנק (בביטוח חיים למשכנתא) יקבלו סכום כסף חד פעמי בגובה שנקבע מראש בין המבטח למבוטח.

איזה סוגי ביטוח חיים יש?

  • ביטוח חיים למקרה מוות (ריסק) – סכום חד פעמי או קצבה חודשית במקרה של מוות.

תוספות כיסויים:

כיסוי למקרה של אובדן כושר עבודה ונכות – סכום חד פעמי או קצבה חודשית במקרה של אי יכולת לעבוד או במקרה של נכות.

  • ביטוח חיים למשכנתא הוא ביטוח חיים למקרה מוות (ריסק) משועבד לטובת הבנק המלווה לטובת כיסוי ההלוואה במקרה פטירה של אחד מבני הזוג או הלווה היחיד.

ישנם 2 דרכים לעשות ביטוח חיים למשכנתא:

1 – ביטוח חיים ייעודי לטובת המשכנתא שבפוליסה הזו סכום הביטוח זה בדיוק גובה ההלוואה ועם השנים סכום הביטוח קטן עקב תשלומי הקרן ויחד עם זאת גם הפרמיה קטנה.

2 – ביטוח חיים פרטי שהמוטבים הם על פי הגדרת בעל הפוליסה על סכום ביטוח שיבקש המבוטח (בדרך כלל מקסימום כיסוי עד 3 מיליון בכל חברה, יש מקרים חריגים שניתן לאשר 5 מליון כיסוי), סכום הביטוח מחייב לעבור את גובה ההלוואה ובמקרה פטירה הכסף יעבור לבנק המלווה והיתרה למוטבים המוגדרים מראש.

  • ביטוח חיים למקרה מוות מתאונה הוא ביטוח חיים במסגרתו מקבלים פיצוי כספי רק במקרה של מוות כתוצאה מתאונה.
    *חשוב להבין את ההבדל בין תאונת דרכים לתאונה (הגדרת תאונה על פי חברות הביטוח: מקרה בלתי צפוי שלא נגרם ממחלה או בזדון)
  • ביטוח חיים פנסיוני (ביטוח מנהלים) כולל בנוסף לביטוח החיים ולביטוח למקרה של אובדן כושר עבודה ונכות גם חיסכון לפרישה. את החיסכון לפרישה מקבלים לאחר היציאה לגמלאות כקצבה חודשית או בתנאים מסוימים, ורק אם יש לך פנסיה מינימלית לפי הגדרת משרד האוצר, כסכום חד פעמי.

מה משפיע על התשלום החודשי לביטוח החיים (הפרמיה)?

התשלום לחברת הביטוח נקבע על פי חישובים שונים המשקללים את רמת הסיכון של המבוטח ככל שהסיכון גבוה יותר ככה התשלום גבוה יותר.

מגדר – נשים חיות יותר ולכן הסיכון של גברים גבוה יותר ( בביטוחים אחרים זה הפוך)

מצב בריאות קיים – מבוטח שסובל ממחלה יהיה בסיכון גבוה יותר (במידה ויש בעיה רפואית תהיה תוספת במחיר על הסיכון ויש מקרים בהם גם חברת הביטוח מסרבת לבטח)

עישון – מעשנים משלמים יותר

בי.אמ.איי – מבוטחים עם משקל עודף או משקל חסר ישלמו יותר משמעותית.

מקצוע או תחביב מסוכנים עלולים גם הם להגדיל את התשלום החודשי.

האם אני צריך ביטוח חיים?

אז אחרי שהבנת מה זה ביטוח חיים, אם יש לך ילדים, בן או בת זוג, הורים מבוגרים או כל אדם אחר שתלוי בך לפרנסתו, כדאי לך לרכוש ביטוח חיים. אם אין אף אחד שתלוי בך כלכלית, או לחילופין המצב הכלכלי שלכם הוא כזה שיאפשר לשמור על אותה רמת החיים גם בהיעדר משכורת אחת, אז יכול להיות שביטוח חיים פחות רלוונטי עבורך.

איך אני רוכש ביטוח חיים?

כדי לבחור את ביטוח החיים המתאים לך, והבנת מה זה ביטוח חיים יש להתחשב בגורמים שונים דוגמת גודל המשפחה, גיל הילדים, התחייבויות פיננסיות קיימות ועתידיות וכדומה.

סוכן הביטוח שלך באיזי פיננסים ישמח לבצע עבורך התאמת צרכים והגדרת סכומי ביטוח המתאימים לצרכי המשפחה. אם אין לך סוכן ביטוח, ניתן לפנות לאחד מסוכני הביטוח של איזי פיננסים או למלא את פרטיך בטופס צור קשר.

3 טיפים שיחסכו לכם כסף בביטוח חיים שלכם:

  1. החזר מס – ניתן לעשות החזר מס על ביטוח חיים למקרה מוות (ריסק) בלבד של עד 25%.
    ניתן לקבל החזרים על ביטוח חיים רגיל וגם של המשכנתא עד 7 רטרואקטיבית.
  2. חידוש הנחות בפוליסה – הביטוח חיים מתייקר בגלל הגיל אבל גם בגלל הנחות שהסתיימו, ניתן לחדש את ההנחות בחלק מהמקרים.
  3. במידה ולקחתם משכנתא מהבנק ואתם נדרשים לעשות ביטוח חיים ויש לכם כבר אחד אתם יכולים להוסיף סעיף שעבוד לטובת הבנק על חלק מסכום הביטוח בפוליסה הקיימת וכך תוכלו לחסוך בביטוח נוסף.
    במידה ואין לכם ביטוח חיים קיים, ככל הנראה שדרך הבנק ישדלו אתכם לעשות את הביטוח דרכם בפרמיה גבוהה הרבה יותר מהרגיל, תבדקו הצעות נוספות וכך תחסכו עוד אלפי שקלים בביטוח החיים.

 
לקבלת הצעה והשוואה עם כל חברות הביטוח התקשר עכשיו או מלא את הפרטים

צרו קשר

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
השקעות

השקעות אלטרנטיביות

פיזור וגיוון תיק ההשקעות שלך הוא דרך חכמה לנהל סיכונים ולהגדיל את סיכויי ההצלחה שלך. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי שילוב השקעות אלטרנטיביות

קרא עוד »

רוצים להיות ראשונים לדעת?

תישארו איתנו בקשר ותקבלו עדכונים חמים בעולם הפיננסים וההשקעות:

דילוג לתוכן