fbpx

052-4487389

בני 60 ומעלה – איך תוכלו לחסוך במס באמצעות הטבות מטעם המדינה ?

תיקון 190 לתקנת המס ותקנת המס 125 ד' מאפשרים לאוכלוסייה המבוגרת ליהנות ממס מופחת על רווחי הון, אותן הטבות מס יכולות לעזור למקסם את תשואת תיק ההשקעות על ידי ניצול נכון של תקנות מס הכנסה לבני 60 ומעלה.

קיים קשר ישיר בין תשלום המס לשורת הרווח נטו, ועל כן כדאי מאוד לנצל ולהשתמש בתקנות המטיבות עם בני הגיל השלישי.

מדינת ישראל העניקה לציבור החוסכים מעל לגיל 60 הטבות מס משמעותיות, ההטבות הללו עשויות להיות שוות לכיסם עד עשרות אלפי שקלים בכל שנה (בהתאם לשווי התיק הכולל של משק בית). בשביל לנצל את אותן תקנות יש צורך לבצע פעולה אקטיבית מכיוון שהמדינה אמנם העניקה את אותן הטבות אך בשביל לממש אותן נצטרך לבצע מספר פעולות.



קודם נבין באילו תקנות מדובר ובמה הן מועילות –

ההטבות המדוברות באות לידי ביטוי בתקנת המס תיקון 190, הרלוונטית לגילאי 60 ומעלה ומתאימה למי שמקבל קצבת פנסיה מזערית של 4,606 ש"ח לפחות, לפיה יוטל מיסוי מופחת על רווחי הון שיסתכם ב-15% מס נומינלי בלבד, במקום, כאמור, 25% (החיסכון במס מותאם לרמת האינפלציה). יתרה מכך, במקרה כי החוסך יחליט לקבל פנסיה חודשית מההשקעה, הוא כלל לא יישלם מס רווחי הון.

יתרון מיסויי נוסף בגינה של התקנה והוא בדחיית המס ליום הפדיון. בניגוד להשקעה מסורתית בניירות ערך, באופן ישיר דרך הבנק או בתי השקעות, תיקון 190 מאפשר להמשיך וליהנות מאפקט ה ״ריבית דריבית״ באופן מלא עקב דחיית אירוע המס.

תיקון 190 זו קופת גמל נזילה המאפשרת לעבור בין בתי השקעות, ללא תשלום מס על הרווחים, וגם בעת אירוע שכזה לדחות את תשלום המס ליום הפדיון. אפקט דחיית מס עוזר לנו להרוויח 'ריבית דה-ריבית' על תשלום המס שנדחה ולאורך זמן זה שווה המון כסף.

בנוסף, תיקון 190 מעניק הטבות מרחיקות לכת לדור ההמשך במקרה של ירושה. אם החוסך נפטר לפני גיל 75, המוטבים אותם מינה בהשקעה יקבלו את יתרת ההשקעה ללא מיסוי כלל על הרווחים. כאשר החוסך נפטר לאחר גיל 75, המוטבים אותם מינה בהשקעה יוכלו לפדות אותה ולשלם רק 15% מס נומינלי על הרווחים.

עוד הטבה נוספת הרלוונטית לכל אזרח שנולד לפני ה-1.1.1948 היא מימוש תקנת המס 125 ד׳ לפקודת מס הכנסה, המעניקה פטור מלא מתשלום מס על רווחי הון בגובה של עד 16,920 שקלים בשנה (נכון לשנת 2022). ההטבה אטרקטיבית לכל אזרח ותיק, מכיוון שהיא מתחדשת באופן אוטומטי מדי שנה – כך שניתן להפיק ממנה חיסכון שיכול להסתכם בעשרות אלפי שקלים במהלך חיי החוסך. הטבת 125 ד׳ ניתנת מחוץ לתיקי ההשקעות הבנקאיים למחזיקים בפוליסת חיסכון. חוסך אשר עומד בתנאי הסף של שתי תקנות המס עתיד לחסוך סכומים משמעותיים יותר ולהגדיל את שורת הרווח נטו.



אז איך ממשים את אותן הטבות בפועל ?

תיקון 190 – כמו שהוסבר במאמר, תיקון 190 זו קופת גמל נזילה לחלוטין, שיודעת לקבל עד 8 מיליון שקלים. ניתן לבחור בין כל בתי ההשקעות וחברות הביטוח ולבחור מסלולים ייעודיים שמתאימים לגילכם ונתונים הפרטניים של התא המשפחתי שלכם. ברגע שתפתחו קופת גמל מסוג תיקון 190 ותפקידו שם את הכספים, הטבת מס רווחי הון תכנס לתוקפה רק על הכספים שנמצאים באותה קופת גמל מסוג תיקון 190.

סעיף 125 ד' לפקודת מס הכנסה – על מנת לממש את הטבת המיסוי המדהימה הזו שהמדינה העניקה יש צורך להעביר כספים לפוליסת חיסכון באחת מחברות הביטוח, ובכל סוף שנה יש לבצע פעולה שנקראת "מכירה רעיונית", שזה אומר להוציא טופס 867 בכל סוף שנה מחברת הביטוח בה מתנהלת פוליסת החיסכון, ולהגיש לפקיד השומה – וכמובן להמתין להחזר המס שיכול להגיע עד כ-4,230 ש"ח בכל שנה !

אין באמור להוות תחליף לייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני פרטני שמתחשב בנתונים האישיים של כל אדם.

על מנת לקבל ייעוץ פרטני – האם גם לכם מגיע הטבות מיסוי צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם.

תשאירו לנו שם וטלפון בטופס יצירת קשר, ואנחנו נחזור אליכם ונבדוק האם אתם זכאים להטבות מס ונדאג שתיישמו אותם בפועל !



במידת הצורך נוכל לבצע עבורכם השוואה גם על מוצרי ביטוח נוספים ואפילו על קרנות הפנסיה וההשתלמות, נוכל לבדוק האם אפשר להוזיל דמי ניהול שיכולים לחסוך לכם עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים במצטבר!

עד אז, אתם מוזמנים לעיין במאמרים שלנו שיעזרו לכם להתנהל נכון כלכלית.

צרו קשר

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
השקעות

השקעות אלטרנטיביות

פיזור וגיוון תיק ההשקעות שלך הוא דרך חכמה לנהל סיכונים ולהגדיל את סיכויי ההצלחה שלך. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי שילוב השקעות אלטרנטיביות

קרא עוד »

רוצים להיות ראשונים לדעת?

תישארו איתנו בקשר ותקבלו עדכונים חמים בעולם הפיננסים וההשקעות:

דילוג לתוכן